Gdy przyjrzysz się firmom, funkcjonującym w Polsce, możesz zauważyć kilka rzeczy. Niektóre z nich nie dbają o identyfikację wizualną i nie posiadają nawet logo. Kolejnym brak konsekwencji i sięgają po różne logotypy, kolory i styl. Jeszcze inne starają się zadbać o jednolity styl, ale wciąż w marce można zaobserwować brak spójności. Ostatnią grupą się przedsiębiorstwa, które dbają o każdy detal. I to właśnie do nich chcesz zaliczyć swoją firmę.

Identyfikacja wizualna – co to jest?

Identyfikacja wizualna to narzędzie, które pozwoli Ci od podstaw zbudować wizerunek Twojej firmy. Umiejętnie wdrożona posłuży do umocnienia jej pozycji w branży. Z jej pomocą możesz rozwijać swoją markę i zadbać o jej spójny wizerunek. Pomaga budować zaufanie ze strony stałych i potencjalnych klientów. Wreszcie, przyczynia się do pracy nad poczuciem przynależności wewnątrz firmy i wpływa na odbiór przedsiębiorstwa przez osoby z zewnątrz.

Na identyfikację wizualną firmy, składa się kilka aspektów. To przede wszystkim:

  • Logotyp,
  • Kolorystyka,
  • Krój pisma,
  • Szata graficzna papieru firmowego,
  • Projekt wizytówek,
  • Projekt graficzny opakowań,
  • Spójna prezentacja siedziby firmy wewnątrz i na zewnątrz,
  • Szata graficzna gadżetów,
  • Projekt uniformów oraz pozostałej odzieży, przeznaczonej dla pracowników.

Jak zadbać o spójność identyfikacji wizualnej?

Stworzenie identyfikacji wizualnej https://wojoweb.pl/oferta/identyfikacja-wizualna/ to jedno. Aby przyniosła oczekiwane skutki, musi być ona powtarzalna. A to oznacza, że choćby barwy firmy muszą pozostawać niezmienne. Nie mogą być to odcienie zbliżone, ponieważ burzy to całą ciężką pracę. Dlatego tak ważne jest stworzenie księgi identyfikacji wizualnej. Specjaliści, którzy zajmą się przygotowaniem projektów dla Twojej firmy, zamieszczą w niej zapisy oraz parametry dotyczące wykorzystanych grafik. Mowa tu m.in. o kształcie, kolorze, wymiarach, kompozycji, polu optymalnej ekspozycji. W księdze zamieszcza się również oficjalny zapis wzorców, które umożliwiają prezentowanie danej marki. Znajdziemy w niej elementy identyfikacyjne oraz zasady, które wskazują, w jaki sposób powinny być wykorzystywane.

W księdze identyfikacji wizualnej znajdziemy m.in.:

  • Symbole związane z marką,
  • Kolory firmowe,
  • Typografie firmy,
  • Wzory materiałów promocyjnych/reklamowych,
  • Informacje o drukach firmowych,
  • Wzory odzieży oraz identyfikatorów pracowniczych,
  • Projekty aranżacji siedziby firmy zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz,
  • Projekty szyldów firmowych, a nawet tabliczek na drzwiach,
  • Projekty elementów, służących do promocji jak np. namioty, flagi czy transparenty.

Komu zlecić przygotowanie identyfikacji wizualnej?

Prace nad stworzeniem identyfikacji wizualnej, warto zlecić specjalistom spoza Twojej firmy. Mają oni do niej dystans i doskonale wiedzą, nad czym warto popracować. Potrafią też komunikować się ze swoimi klientami tak, aby doskonale poznać ich oczekiwania, co znacznie ułatwi przeprowadzenie całego procesu. Zaproponują świeże spojrzenie, szereg interesujących rozwiązań oraz profesjonalnie przygotowaną księgę identyfikacji wizualnej, która posłuży Twojej firmie przez wiele kolejnych lat.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here