Mamy styczeń, a więc czas, w którym większość trzyma się jeszcze swoich noworocznych postanowień i mimo wszystko starają dawać z siebie 100%. Zwiększona motywacja pcha nas do działania i dlatego niektórzy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytanie: „Czy można ćwiczyć codziennie?” Zaraz dowiecie się co myślimy na ten temat i będziecie mogli wybrać idealne rozwiązanie dla siebie.

Przed rozpoczęciem rozważań na temat codziennych treningów, musimy rozróżnić jego specyfikację. Trening można podzielić na wiele rodzajów, w zależności od naszego końcowego celu. Może to być trening, którego celem będzie nadbudowa naszych mięśni, poprawa naszej kondycji lub zwiększenie naszych umiejętności w jakimś konkretnym sporcie indywidualnym bądź drużynowym.

Na pierwszy strzał weźmy pod lupę trening na siłowni. Taka aktywność zazwyczaj wymaga od nas poświęcenia kilkudziesięciu minut każdego dnia i wiąże się z dużym przeciążeniem naszych mięśni przy pomocy sztang oraz innych akcesoriów. Trening siłowy charakteryzuję się dużą objętością na dane partie mięśniowe. Próbie wytrzymałości poddawane są również nasze stawy i ścięgna. Jednym słowem trening na siłowni wymaga od nas włożenia sporej ilości energii.

Mocno eksploatowany w tym wszystkim jest również nasz układ nerwowy. Biorąc te wszystkie fakty, możemy stwierdzić, że codziennie uczęszczanie na siłownie nie jest najlepszym pomysłem. Dla początkujących bywalców siłowni odpowiednie będą treningi siłowe od 2 do 4 razy w tygodniu. Dla osób średnio zaawansowanych i zaawansowanych od 3 do 6 dni w tygodniu. Oczywiście musimy pamiętać o dopasowaniu objętości treningowej do naszego poziomu wytrenowania oraz odpowiednim doborze ilości ćwiczeń do konkretnej partii mięśniowej.

ćwiczenia

Teraz przeanalizujemy połączenie różnych sposobów treningu u jednej osoby

W dzisiejszych czasach można dostrzec osoby, które w tygodniu zarówno uprawiają sztuki walki, chodzą na siłownie, biegają i do jeszcze pływają. Każdego dnia zaliczają inną aktywność i angażują inne mięśnie. Wyżej wymienione aktywności fizyczne działają na nasz organizm w zupełnie odmienny sposób, dając mu różne bodźce. Taki system pozwala nam trenować codziennie i sporo osób korzysta z takiego rozwiązania, dzieląc te aktywności na osobne dni. Pamiętajmy jednak, że takie osoby często mają bardo dobrze rozpisaną dietę, zapewnioną odpowiednią regenerację dla swojego organizmu oraz mają już spore doświadczenie w różnego typu treningach. Osoby początkujące raczej nie powinny rzucać się od razu na tak głęboką wodę.

Możemy się jeszcze zastanowić czy w ogóle istnieje jakiś sport lub jakiś sposób treningu, który pozwalałby nam na codzienny trening? Gdybyśmy się mocno zastanowili to na pewno byśmy coś znaleźli. Warto tutaj zaznaczyć, że taka aktywność powtarzana każdego dnia, nie powinna mieć raczej zbyt dużego wpływu na nasze mięśnie, stawy oraz ścięgna. Są to części ciała, które muszą dostać odpowiedni czas na regenerację. Jednak gdybyśmy chcieli na przykład codziennie pływać, to przy zachowaniu odpowiednich proporcji treningowych oraz przy zadbaniu o aspekty poza treningowe, moglibyśmy podołać temu zadaniu.

dziewczyna ćwiczy

Jeżeli już planujemy codzienne treningi, to powinniśmy zastanowić się nad przeplataniem treningów ciężkich oraz lekkich. Warto rozważyć w takim przypadku także okresowe przerwy co kilka tygodni, podczas których nasz organizm zdoła odpocząć i przygotować się do następnych cykli ciężkich zmagań.

Podsumowując główne pytanie dzisiejszych rozważań, a więc czy można ćwiczyć codziennie, możemy odpowiedzieć, że i tak, i nie. Jeżeli chodzi o przeciętnego Kowalskiego, to na pewno nie jest wskazane rzucanie się od razu na głęboką wodę i trenowanie codziennie. Pamiętajmy, że do wszystkiego należy podchodzić z rozwagą i umiejętnie zwiększać nasz wysiłek treningowy. Wszystko zależy od indywidualnych możliwości danej osoby. Od poziomu wytrenowania, od rodzaju treningu, od jakości regeneracji, od naszych osobistych predyspozycji oraz wielu innych czynników, które trzeba jednak wziąć pod uwagę i rozpatrywać indywidualnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here